Episode 77: 7 cardio-myter – fedtforbrænding, fastende cardio og høj forbrænding

 anchor podcast   Apple podcast   Google podcastSpotify

 Pocket cast   RadioPublic   Stitcher Breaker

I denne episode: Nikolaj Bach og Steffen Fisker 

Cardio – også kendt som kredsløbstræning – bruges i styrketræningsverdenen meget ofte som et redskab til at komme ned i fedtprocent.

Men er cardio overhovedet et godt redskab til at opnå en slank og markeret krop?

Og hvilke myter findes der om cardio, som i virkeligheden besværliggør vejen mod dine mål, og flytter fokus fra det der er vigtigt?

Det ser Steffen Fisker og Nikolaj Bach nærmere på i denne episode, hvor de snakker om 7 udbredte myter om cardio.

Shownotes:

Studie – ens energiforbrug ved få og mange gentagelser

Studie – fastende cardio medfører ikke større fedttab

Infographic: Træning vs. kostændringer for fedttab:

I denne episode går vi i detaljerne med disse 7 myter om cardio, og ser nærmere på hvorfor de ganske enkelt ikke holder vand:

  1. Man kan ikke tabe sig uden cardio
  2. Mere cardio er den bedste måde at tabe sig
  3. Det er kun cardio som forbedrer kredsløbet, ikke styrketræning
  4. Man skal lave fastende cardio
  5. Cardio æder muskelmassen
  6. Høje reps smelter fedtet
  7. Man skal lave cardio i fedtforbrændingszonen

Følg Træningstimen på Facebook:

Har du spørgsmål til denne episode, eller forespørgsler til næste afsnit – og lyst til at være en del af et evidensbaseret community, hvor du kan lære om træning og kost? Så join den lukkede gruppe ”Træningstimen” på facebook her:

Join lukket facebook gruppe

Giv os en anmeldelse!

Hvis du har nydt at lytte til Træningstimen, så vil vi sætte rigtig stor pris på hvis du vil hjælpe os med at få podcasten endnu bredere ud, ved at give os en anmeldelse på iTunes:
https://itunes.apple.com/dk/podcast/tr%C3%A6ningstimen/id1447752231?mt=2