Episode 99: Hvordan taber man fedt og bygger muskel samtidig? Hvorfor det meste, du får at vide om “recomp”, er forkert

 anchor podcast   Apple podcast   Google podcastSpotify

 Pocket cast   RadioPublic   Stitcher Breaker

I denne episode: Michelle Lindop, Nikolaj Bach og Steffen Fisker 

Kan man bygge muskelmasse, samtidig med man taber fedt? Selvfølgelig kan man det!

Ja, det mener vi faktisk er lidt en selvfølge (og vi skal nok uddybe hvorfor).

Men samtidig er meget af det, vi får at vide om at bygge muskelmasse under et vægttab, faktisk ikke særlig velunderbygget. Det skyldes at det studie, der oftest refereres til, har nogle oversete problemer – der måske kan give urealistiske forventninger.

Vi lover at vi ikke bliver ALT for nørdede, når vi ser nærmere på dette studie, for vi skal nemlig også snakke om hvad du kan gøre, hvis du vil bygge muskel samtidig med at du sænker fedtprocenten.

… Og om det giver mening. Skal du bulke, cutte eller recompe, eller skal du måske bare træne? Lyt til denne episode, og få alle nuancerne med!

Shownotes:

I episoden gennemgår vi 3 studier. Dem kan du læse her:

Longland et al. (2016)
Antonio et al. (2015)
Campbell et al. (2018)

 

Følg Træningstimen på YouTube:

Nogle emner gør sig bare bedre på video end på podcast. Derfor kan du også følge med i Træningstimen på YouTube, hvor vi deler ud af træningsråd og tekniske tricks til dine øvelser. Følg med her.

 

Følg Træningstimen på Facebook:

Har du spørgsmål til denne episode, eller forespørgsler til næste afsnit – og lyst til at være en del af et evidensbaseret community, hvor du kan lære om træning og kost? Så join den lukkede gruppe ”Træningstimen” på facebook her:

Join lukket facebook gruppe

Giv os en anmeldelse!

Hvis du har nydt at lytte til Træningstimen, så vil vi sætte rigtig stor pris på hvis du vil hjælpe os med at få podcasten endnu bredere ud, ved at give os en anmeldelse på iTunes:
https://itunes.apple.com/dk/podcast/tr%C3%A6ningstimen/id1447752231?mt=2