En frygt for kulhydrater -> til et afslappet forhold til mad og 100 kg squat!

Jeg havde kronisk dårlig samvittighed hver gang jeg spiste kulhydrater, både de fornuftige og knap fornuftige. Derudover manglede jeg noget struktur og mål med min træning

 

Fortæl kort om dig selv og din sports/styrketrænings-baggrund
Jeg har tidligere gået på holdtræning i lokale fitness center, indtil jeg fik en arbejdsskade. Derefter har fokusset været på genoptræning, og så har jeg haft et andet personlig træner forløb, inden jeg begyndte hos Fisker-performance/Steffen Fisker.

Hvordan fandt du Fisker-performance og hvorfor opsøgte du et samarbejde med Fisker-performance og herunder Steffen Fisker?
Jeg havde læst om Fisker-performance gennem de sociale medier, hvor jeg havde læst og set, hvilke resultater tidligere klienter fx havde opnået. Endvidere set, hvad Steffen tidligere havde udrettet. Jeg valgte, at kontakte Fisker-Performance, fordi min tilgang til kost og spisning var kørt helt af sporet efter en lang sommer-diæt periode.

Jeg havde kronisk dårlig samvittighed hver gang jeg spiste kulhydrater, både de fornuftige og knap fornuftige. Derudover manglede jeg noget struktur og mål med min træning – den var gået hen og blevet helt meningsløst for mig, fordi jeg mest trænede pga. dårlig samvittighed.

Hvordan var din livsstil inden forløb og hvordan har den ændret sig (kost, træning osv.)?
Inden jeg begyndte hos Steffen levede jeg efter lidt rigide kostmønstre, hvor min psyke og tilgang til kost var ”let” påvirket af en længere diætperiode. Jeg levede med konstant dårlig samvittighed. Jeg havde på en eller anden måde fået opbygget et forhold med rigtig / forbudt kost. Før mit forløb hos Steffen, var jeg overbevist, om at jeg vil tage fedt på og nødt til at løbe flere km, hvis jeg afveg fra kostplanen.

Derudover var jeg kørt lidt død i min styrketræning, jeg blev ikke rigtig stærkere, jeg hadede og træne ben / squatte – og så heller ingen resultater.

Jeg levede med konstant dårlig samvittighed. Jeg havde på en eller anden måde fået opbygget et forhold med rigtig / forbudt kost.

Har samarbejdet og resultaterne levet op til dine forventninger, og i så fald hvordan?
Altså jeg havde tænkt mig et kort forløb på 2-3 mdr. hos Steffen – bare lige for at få nogle fif til træning og kost. Jeg blev dog hængende hele 2016, så man kan vidst godt sige, at jeg har været tilfreds og det har levet op til mine forventninger.

Jeg havde forventninger, om at træneren ville være lydhør overfor evt. frustrationer og problemer i forbindelse med kost og træning – det har Steffen i allerhøjeste grad været. Steffen har bevaret roen og lyttet, da der var behov for det – særligt, da en hofteskade truede mit styrkemål for 2016.

Hvad vil du sige er det vigtigste du har lært og kan tage med videre? Har du fået andet ud af forløbet, udover de fysiske ændringer?
For at være helt ærligt, så var jeg lettere panisk / bange, da Steffen forslog, at vi kørte et forløb uden kostplan, men flexible dieting. Men det er nok noget af det bedste og vigtigste ved mit forløb. Efter et par måneder, havde jeg allerede et meget mere afslappende forhold til kost: Jeg kunne pludseligt nyde en fri dag med hygge i form af kage eller slik, uden den samme tyngende dårlige samvittighed, som tidligere. Derudover lærte jeg, at ikke alle kulhydrater er farlige. 😉

Efter et par måneder, havde jeg allerede et meget mere afslappende forhold til kost: Jeg kunne pludseligt nyde en fri dag med hygge i form af kage eller slik, uden den samme tyngende dårlige samvittighed, som tidligere.

På træningsfronten, så har Steffen lært mig at holde af at squat – det er jo slet ikke så forfærdelig en øvelse, så længe man har en god teknik. Tager alt viden omkring teknik til øvelser med mig – det er guld værd.

Her opnår Julie sit styrkemål: 100 kg squat! (25 kg stigning på under 1 år)

Jeg er ikke én af de klienter, der har haft de største udseendemæssige forandringer efter mit forløb. Til gengæld har jeg fået det meget bedre psykisk, særligt i forhold til kosten, min vægt og så er jeg blevet bum stærk og glad (takket være Steffen). Min omgangskreds har fx kommenteret, at jeg er mere afslappet og være sammen med, når det drejer sig om hygge og mad – og alt dette tilsammen, er for mig alle pengene værd. Kort og godt, så fik Steffen banket noget fornuft ind i hovedet på mig, igen.

Min omgangskreds har fx kommenteret, at jeg er mere afslappet og være sammen med, når det drejer sig om hygge og mad – og alt dette tilsammen, er for mig alle pengene værd.

Hvad er succeskriterierne for dine resultater, hvis der nu sidder en anden bag skærmen og overvejer et forløb?
I det sidste halve år hos Steffen, har vi haft fokus på styrke og pr. I squat. Der har ét af de vigtige parametre for mig været, at have tillid til, at der var en mening med de meget hårde styrkepas/galskab, Steffen nogle gange har udsat mig for ;). Det gav i øvrigt pote – jeg nåede mit mål.

Hvad er dine fremtidsdrømme og mål med træningen nu?
Jeg håber, at jeg kan blive ved med at bevare min forholdsvis fornuftige tilgang til kost, nu og så videreudvikle min styrketræning. Altså blive endnu stærkere og øge min personlig rekord, særligt i squat.

Vil du anbefale andre et samarbejde med Fisker-performance/Steffen Fisker?
Ja for katten – uden tvivl!!!
Steffen får mine varmeste anbefalinger. Han er en mand, der ved, hvad han laver og snakker om – og så har han en individuel tilgang til tingene, hvilket jeg har sat/sætter pris på!